Versace - imperium włoskiego stylu.

Versace to przede wszystkim rodzinna historia, wypełniona sukcesami i upadkami, która niewątpliwie mogłaby być scenariuszem dobrego filmu. Ale to właśnie dzięki tym przejściom, możemy dziś mówić o wielkim imperium, które stało się symbolem włoskiego stylu i bez względu na to czy myślimy o ubraniach, czy o perfumach, w każdym przypadku mamy do czynienia z najwyższą jakością i prawdziwym luksusem.

Od początku było szycie

Versace to jedna z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek modowych. Założona została w latach 70. ubiegłego wieku przez Gianniego Versace, do którego z czasem dołączyła siostra Donatella i brat  Santos. Gianni od najmłodszych lat wiedział, że szycie jest tym co chce robić w życiu. Z pewnością inspirował się matką – Fransescą, która była krawcową i przy której mógł odkryć swój talent. Swoją pierwszą suknie Gianni uszył w wieku 9 lat, a już jako młody chłopak bardzo często wyjeżdżał do Mediolanu, Paryża i Londynu by tam współpracować ze sławnymi w północnych Włoszech firmami. Pierwsza samodzielna kolekcja Versace ukazała się w 1978 roku i okazała się ogromnym sukcesem. Głośne kampanie reklamowe projektowane przez siostrę Donatellę oraz fakt, że markę bardzo szybko upodobały sobie gwiazdy przynoszą firmie niebywały rozgłos. Wśród bliskich przyjaciół i klientów Gianniego znaleźli się m.in. Księżna Diana i Elton John, który zadedykował projektantowi  wydany w 1997 roku album „The Big Picture”.

null

Rodzinna tragedia

Rodzeństwo Versace wychowało się w biedzie, być może właśnie dlatego Gianni miał prawdziwą obsesje na punkcie luksusu i blichtru, prowadził bardzo wystawne życie. Doskonale odzwierciedlały to jego odważne kolekcje, często wypełnione kolorami, zwierzęcymi motywami i złotem. W 1992 roku Gianni wydał 6 milionów dolarów na posiadłość w Miami Beach. Niestety ten dom marzeń, szybko stał się miejscem jego tragicznej śmierci. W 1997 roku Gianni zostaje zastrzelony przed swym pałacem przez seryjnego mordercę - Andrew Cunanana.

Śmierć Gianniego była ogromnym ciosem dla firmy i wielu wróżyło jej upadek. Po tragedii obowiązki szefa i głównego projektanta przejęła młodsza siostra – Donatella, a spadkobierczynią 50% imperium mody została wówczas 11- letnia siostrzenica – Allegra, przejmując tym samym ok. pół miliarda dolarów. Firmie mimo początkowych trudności udało się wrócić na szczyt i ponownie stać się symbolem włoskiego stylu, luksusu i elegancji. Donatella  jako pierwsza projektantka zaczęła zatrudniać gwiazdy popkultury w kampaniach reklamowych -  w sezonie  wiosna/lato 2005 wystąpiła Madonna, a w 2013 roku  twarzą marki Versace została  Lady Gaga, która do złudzenia przypomina Donatellę z młodych lat.



Mitologia na wybiegu

Versace to nie tylko wspaniałe suknie i garnitury, to również akcesoria skórzane, zegarki, okulary, tkaniny, bielizna, perfumy, a nawet unikatowa linia wyposażenia domu "Home Signature". Od samego początku, czyli od  1978 roku znakiem rozpoznawczym i symbolem firmy była Meduza. Nie był to wybór przypadkowy, ponieważ Gianni Versace fascynował się grecką mitologią. Na logo swojej marki wybrał głowę Meduzy, która miała odzwierciedlać siłę przyciągania, fascynację i piękno, symbolizować wartości marki. "Kto raz zakocha się w Meduzie, nigdy od niej nie ucieknie" - Gianni Versace.


null 

Moda na włoski zapach

W świecie perfumeryjnym marka Versace zadebiutowała w 1981 roku damskim, szyprowym zapachem „Gianni Versace”. Trzy lata później na rynku ukazał się męski odpowiednik  "Versace l'Homme". W 1995 pojawiły się perfumy Versace Blonde, stworzone na cześć Donatelli, która od początku była muzą Gianniego. Wyrafinowane, stylowe i nowoczesne kompozycje Versace są obecnie jednymi z popularniejszych wśród wód selektywnych. Marka do tej pory wypuściła na rynek już kilkadziesiąt zapachów, a wiele z nich to absolutne bestsellery. Do największych hitów należą między innymi klasyczne zapachy Pour Femme i Pour Homme nazywane potocznie „Meduzą”. Fenomenalną karierę zrobiły także damskie, kwiatowo – owocowe perfumy Bright Crystal i mocniejsze, orientalne Crystal Noir. Oba znane, nie tylko przez zapach, ale także dzięki charakterystycznym diamentowym flakonom. W latach 90. zdecydowanie rządziła seria „Versace Jeans”, a damski Red Jeans i męski Blue Jeans to do dziś jedne z lepiej sprzedających się perfum tej marki. Wielkimi sukcesami okazały się także pobudzający Versace Versense dla pań oraz lekki i świeży Versace Eau Fraiche - idealny dla młodych mężczyzn. Niestety w ostatnich latach imperium Versace nie wypuściło na rynek żadnej nowej kompozycji, ale wierzymy, że to tylko „cisza przed burzą” i czekamy na kolejny hit! 


null